söndag 23 november 2014

Veckans sista löpträning

Hade tänkt träna i fredags men jag har haft två finska vänner på besök här sedan torsdagen, plus att jag fick ont i halsen. Men idag kändes halsen bra och mitt besök for hem, så ikväll genomförde jag veckans sista pass.

5 minuter uppvärmning, 5 minuter jogg varvat med 3 minuter gång x3 och 5 minuter nedvarvning. Efter en helg med massa god mat och vin kändes kroppen pigg och jag sprang ganska fort. Hade riktigt bra flow! Bästa tipsen för ett lyckat löppass:
- vänta tills det blir mörkt
- spring på stigar och gator utan belysning där det är tomt på folk
- inbilla dig att det kan hoppa fram en psykopat när som helst

Då springer man. Och man springer hårt som fan.

Nu känns det superbra i kroppen. Nyduschad och nystretchad. Har genomfört 2/6 veckor med löpträning. Om en månad springer jag 5 kilometer hur lätt som helst! Kvällsskifte imorgon så nu ska jag läsa bloggar, dricka te och se en film före jag lägger mig relativt tidigt.

Känner mig nöjd med livet just nu, faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar