söndag 2 november 2014

Lite tankar om träning

Det går lång tid mellan uppdateringarna här på bloggen. Orsaken till det är att vi fortfarande inte har något internet. Men på tisdag borde det komma en montör och då kanske man får tid till att blogga igen. Underlättar lite att kunna blogga från soffan istället för att släpa med datorn till biblioteket för free wifi.

Tänkte idag skriva ner några tankar och funderingar gällande träning. Har varit så otroligt fysiskt inaktiv sedan flytten till Norge. Det är egentligen först denna vecka jag har känt mig helt återhämtad från influensan! Hade tänkt börja träna på gym i november, men har inte fått tid till att kolla upp gymmen här i stan. Det borde jag ta tag i någon dag!

Lite träning har jag fått. Har börjat med dans, lindy hop nämligen. Så jag dansar minst 1,5 timme i veckan och det är svettigt faktiskt. Och väldigt kul. Några promenader och en löptur har det blivit de senaste veckorna. Långt ifrån tillräckligt är det. Kan inte fatta att jag har sprungit halvmarathon för ca ett halvt år sedan! Känns väldigt surrealistiskt. En annan orsak till att jag inte har tränat är mitt jobb. Har väldigt stressigt på jobbet för tillfället, och det har varit många lyft som gjort att jag har haft problem med ryggen. Men det värsta är att jag är helt utsliten efter en dag på jobbet. Orkar liksom inte göra någonting extra. Så tanken på att dra på löparkläderna är helt överväldigande. Jag vet ju att jag borde, men jag har noll energi.

Borde skärpa mig nästa vecka och försöka få in 3 promenader, för att få en början. Att tänka på att starta halvmarathonträning nu är helt uteslutet då jag inte tränat alls sedan mitten på augusti. Blir att ta allt från början. Har ju en benhinneinflammation i bagaget också som jag måste tänka på. Skynda långsamt helt enkelt.

Att norrmännen sedan är så sportiga och vältränade gör att man känner sig sjukt ohälsosam! Här ser man människor i löparskor och tights vart man än går. Mitt mål är nu att bli en av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar