onsdag 26 november 2014

Onsdagslöpning

Nu är jag inne på den tredje veckan med löpträning. Var lite trögstartad eftersom jag denna onsdag genomförde veckans första pass. Hade tänkt göra det igår men då var jag och käkade italienskt och kom mig bara inte iväg efteråt, då jag och roomien hade allt för mycket att diskutera.

Idag efter jobbet blev det ett snabbt mellanmål innan jag stack iväg på träning. 5 minuter uppvärmning, 7 minuter jogg varvat med 2 minuter gång x3 och 5 minuter nedvarvning stod på programmet. Idag var faktiskt första gången jag kände att jag inte behöver hålla tillbaka på farten för att det känns lätt, utan det var lite mer challenge idag. Skönt! Gick ändå finfint att springa, lite ömt i underbenen hade jag under passet.
Nedvarvningen blev idag 15 minuter då jag missade att gå över tågrälsen där jag skulle. Men det var nu skönt ändå, var ute ca 45 minuter. Även om det inte var dagsljus längre var det super att få röra på sig. Bäst av allt är det att ta en dusch och äta efteråt. Och slänga sig ner i soffan med datorn med gott samvete. Hade varit perfekt om man hade haft lite choklad, men är för lat för att gå 100 meter till affären.

Känner mig sjukt taggad nu, tänk att om 3 veckor springer jag 5 kilometer lätt som en plätt. Sedan milen. Och halvmaran till våren. Det går bra nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar