söndag 30 november 2014

Fredagens och veckans andra joggingtur

Skulle jobba kväll på fredagen, och var himla seg från morgonen. Hade min löpartröja i tvätten och kände ett sug efter en i lite varmare material. Begav mig till närmaste sportaffär och handlade en skön tröja från Nike. Kom mig iväg på pass nummer 2 för veckan vid 11-tiden. Solen sken och det var skönt väder.

Men. Så här segt träningspass kommer jag inte ihåg när jag haft senast. Vristerna ömmade och benen var extremt tunga och trötta. Segade fram sakta och psyket gav nästan upp. Men jag genomförde passet i alla fall och gav inte upp trots att psyket skrek åt mig att göra det. Haha. Konstigt hur stor skillnad det kan vara. Men veckans träningsprogram är tuffare än de 2 första veckorna.

5 minuter uppvärmning
8 minuter löpning varvat med 2 minuter gång x3
5 minuter nedvarvning.

Var väl ute ca 45 minuter igen. Skönt var det att komma hem och slänga sig i duschen. Passade på att stretcha igenom hela kroppen ordentligt också då jag har börjat få känningar i skenbenen igen (oh no!).

Idag är det söndag och jag ska åter igen jobba kväll. Har ätit frukost och myser i soffan med bloggläsning nu innan det blir dags för träning. Är inte speciellt entusiastisk må jag säga. Har kommit fram till att morgonträning INTE är min grej, kroppen är alltid segare tidigt på dagen. Springer bäst på kvällen. Men vad gör man när man jobbar skiftesjobb liksom, ska det tränas så får man bara bita ihop och ta det när man har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar