tisdag 11 november 2014

Smyger igång med löpningen igen

Idag började jag med ett 5 kilometers program, som du finner t.ex. här.
5 minuter gång som uppvärmning, sedan 1 minut jogging varvat med 1 minut gång i 20 minuter. 5 minuter gång som nedvarvning. Simple as that.

Frös som tusan då jag kom ut, men såfort jag fick börja jogga fick jag upp värmen. Kroppen kändes tung och ovan, och än en gång förvånades jag av att jag faktiskt kunnat springa ett halvmarathon för ett halvt år sedan. Helt sjukt.

Joggade på och det ömmade i mina vrister hela rundan. Men det kändes ändå så himla bra! Och känslan efteråt är fenomenal, även om det inte var så mycket löpning idag. Men det är ju en början. Vill hellre ta det lugnt än riskera att min benhinneinflammation kommer tillbaka.

Om 6 veckor klarar jag att springa 5 kilometer. Då blir det dags för milen. Den kommer jag att springa om 12 veckor. Och kanske nån gång i februari blir det dags för hårdträning med halvmarathon i sikte. Oh yes.

Kom hem, tog en dusch och käkade lite banan och naturell yoghurt. For en sväng och kika i lite butiker, handlade mat och kom hem för en stund sedan. Har frossat i julebrød med brunost nu, herregud så gott det är. Trodde aldrig jag skulle smaka brunost, men det har jag gjort på jobbet och det är ju faktiskt gott. Speciellt på julebrød. Hälsosamt, nej. Men bättre än choklad som jag har käkat allt för mycket nu varje dag?

Borde slänga ihop en kycklingsallad här nu för jag ska faktiskt i jobb ikväll, har liksom inte fått in det i mitt huvud ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar