onsdag 17 december 2014

Pass 2+3 vecka 5

Anlände till Finland och hemtrakterna i fredags kl. 18. Var alltför mätt och trött för att orka ta mig ut på en löptur. Men det värsta var vädret, snöslask till tusen! Så bestämde mig för att ta passet på lördagen istället.

På lördagen skulle jag till frisören och orkade inte ställa nåt alarm på väckning. Tänkte att jag springer om jag vaknar tidigt. Vaknade i tid och hann med en lite kortare löptur. Upplägget blev 5 minuter uppvärmning, 12 minuter löpning varvat med 2 minuter gång. Nedvarvning några minuter. Skulle egentligen ha varit en 5 minuters löpintervall till sist men det hann jag inte med. Som tur hann jag springa på morgonen, för dagen var fullproppad med program. Träffade syster med familj, pappa, mina bröders familjer och min ena bror. Min andra bror befinner sig nämligen på arbetsresa. På kvällen hängde jag med mina kompisar, och före det käkade jag julmiddag med mamma.

På söndagen avverkade jag mitt sista pass på morgonen. Gick nu ganska trögt det också faktiskt. Upplägg: 5 minuter uppvärmning, 8 minuter löpning varvat med 2 minuter gång x3. Avslutningsvis 5 minuter gång. Var ganska så skönt med bastu efteråt ska jag säga! På eftermiddagen kom mina vänner på kaffe och vi hade mycket trevligt. Fick också se minstingen i gänget som har blivit 2 månader. Söt typ det!

I skrivande stund har jag precis kommit hem från jobbet och har hoppat i löparkläderna. Ska dra ut på veckans första löppass snart. Var via en sportaffär och skulle handla broddar, men visst fan hade jag plånboken hemma. Hoppas det inte är allt för halt nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar