fredag 19 december 2014

Finalvecka på 5 kilometersprogrammet

Efter mitt inlägg här igår hoppade jag i min vinterlöparjacka (-10 grader), mössa, vantar och löpskor. Frös ganska ordentligt om kinderna under uppvärmningen, men fick snabbt upp värmen igen. I måndags föll den första snön i Trondheim, så igår avverkade jag första passet i snö.

Det är en speciell känsla det där. Man känner sig ganska kung när man tagit sig ut i minusgraderna och tassar omkring med knarrande snö under löpardojorna. Friskt i luften, och plötsligt ser man faktiskt var man trampar ner, för snön lyser upp otroligt mycket.

Gårdagens upplägg: 5 minuter uppvärmning, 15 minuter löpning varvat med 1 minut gång x 2, 5 minuter nedvarvning.
Det gick så bra! Jag är gjord för kvällslöpning, helt klart. Hade igen superpigga ben och njöt faktiskt av varje steg. Och inte var det halt heller, så det gick fint trots att jag inte hade broddar.

Idag har jag jobbat igen, och efter jobbet kutade jag runt i varje matbutik i närheten i jakten på världens dyraste krydda, saffran. Fanns ingenstans. Till sist googlade jag och hittade en butik som heter Tahir market, och där vet ni. Där fanns det saffran. Från Iran. Riktigt bra saffran. För endast 65 norska kronor.
Så ikväll har jag bakat lussekatter och rört ihop en pepparkaksdeg. Tryckte precis i mig 3 lussekatter och en kopp glögg. Kom på att jag inte har ätit middag idag. Men det gick prima med lussekatter också!

Ledig imorgon, sköööönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar