onsdag 31 december 2014

Sista joggingturen för år 2014

Så var det nyårsafton! Året har gått sjukt fort. Idag är jag ledig från jobbet, ska fira nyår med en kollega.

Menmen. Idag har jag avverkat årets sista träningspass. Påbörjade ju milprogrammet förra veckan med ett dåligt pass. Idag gick det lite bättre! Värmde upp i 15 minuter eftersom jag måste via jobbet en sväng. Sedan joggade jag i 20 minuter. Avslutade med 10 minuter gång. Hade stickningar idag också, men kroppen kändes ganska pigg om man bortser från det. Halt var det, köpte broddar idag men konstaterade att dem behöver jag nog inte. Eftersom snön har försvunnit. Men där gjorde jag en felbedömning, det var nog isigt på vissa ställen. Men det var sandat så det gick helt okej ändå.

Hade idag den underbara känslan av att kunna fortsätta hur länge som helst! Tror det blir bra det här. Är ute i god tid jämfört med ifjol, så jag tror nog jag ska vara i halvmaratonform i maj. Måste bara bli bättre på att lyssna på kroppen, och att variera träningen. Borde verkligen skaffa gymkort så jag får till intervall och tempopassen, samt gå på spinning. Och allt möjligt annat.

Anyway. Ska avverka några avsnitt Breaking Bad här före jag börjar ställa mig i ordning för kvällen. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar