söndag 21 december 2014

D-DAY

Idag sprang jag 5 kilometer. Efter 6 veckor med 3 pass i veckan klarade jag det galant. Sprang inte snabbt, men fokuserade på att faktiskt orka jogga hela sträckan. Råkade ut för ett rödljus i trafiken så då blev det förståss en liten paus.

Var väldigt skeptisk innan jag kom mig ut eftersom det har snöat hela natten och dagen, och vägarna var dåligt plogade. Men döm om min förvåning då jag väl kom mig iväg, gick ju finfint att springa! Njöt faktiskt av varje steg idag. Ännu ett bevis på att jag ska springa på kvällen.

Värmde upp med gång i 5 minuter före jag joggade mina 40 minuter. Så skönt! En snabb stretch före duschen. Sjöng för full hals i duschen, haha. Käkade tortillas och nu har jag landat i soffan. Sweet!

Nu blir det att sätta fokus på milen. Har hittat ett 6 veckors milprogram, men då blir det tempopass och intervaller. Är lite osäker på om det går att köra det utomhus, tycker det är svårt med intervaller då jag inte har så avancerad pulsklocka. Får ta en funderare! Känner iaf att jag vill klara milen före jag börjar med halvmaraprogrammet. Skyndar fortfarande långsamt.

Har lite känningar i benhinnorna under och en stund efter träning. Får vara noga med att stretcha och kanske boka in nån benmassage för att undvika det helvete som jag hade i våras. Men tror ändå det ska gå bättre den här gången, för man har ju lärt sig sina begränsningar liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar