söndag 7 december 2014

Andra och tredje passet vecka 4

Så har jag avklarat fjärde veckan med löpning, seriöst har jag sprungit i en månad nu? Sjukt fort har det gått. Men det känns riktigt bra!

Igår sprang jag veckans andra pass. Det var halt på vissa ställen, men det gick bra att springa. Sprang runt klockan 18, verkligen optimalt för mig! Hade sån energi och det bara flöt på. Helt underbart! Hade också fixat en ny springlista på Spotify så det underlättade också. Upplägget var 5 minuter uppvärmning, 10 minuter löpning och 2 minuter gång x2, en minut gång och 5 minuter lätt jogg. Avslutningsvis 5 minuter nedvarvning. Hade kunnat springa i en evighet och den känslan är något av det bästa som finns!

Idag genomförde jag veckans sista träningspass. Efter allt för lite sömn inatt var jag inte supertaggad, men efter en powernap på soffan hoppade jag i tightsen och for ut. Glashalt och ösregn. Halkade omkull och landade på röven en gång och sa VITTU! Reste mig upp och fortsatte. Gick ganska bra att springa trots halkan, men då jag fick bar asfalt under fötterna sprang jag hårt. Och det var så himla skönt! Dagens upplägg: 5 minuter uppvärmning, 8 minuter löpning och 2 minuter gång x3, 5 minuter nedvarvning. Eller idag blev det faktiskt bara 2 minuter nedvarvning. Helt slut i kroppen nu, men det är skönt.

Funderar på ett par vinterlöpskor. Eftersom de inte sandar vägarna här tror jag det vore värt pengarna med ett par dubbskor. För jag ska ju faktiskt springa utomhus hela vintern har jag tänkt då jag inte har nåt gymkort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar