lördag 20 december 2014

Fredagsjogg

Igår var det träningsdags igen. Började dagen med att baka pepparkakor av degen jag slängde ihop på torsdagskvällen. Hoppade sedan i löparkläderna för en joggingtur som bestod av 5 minuter uppvärmning, 8 minuter löpning varvat med 2 minuter gång x3 och 5 minuter nedvarvning. Klockan var runt 13 då jag kom mig iväg och det var ljust ute. Men det gick väldigt tungt igen en gång. Hade bara negativa funderingar som snurrade, njöt faktiskt inte alls och började ångra att jag anmält mig till halvmarathon i maj.

Som vanligt var det ju skönt när passet var avklarat! Tog en snabbstädning av lägenheten efteråt och stressduschade. Fick besök på eftermiddagen och slängde ihop tortillas, chillade på soffan och sedan blev det en sväng på O'Learys för att kolla handbollsmatchen mellan Norge och Sverige där Norge vann, hurraa!

Ett avsnitt Breaking Bad på soffan och sedan tog jag natten. Idag har jag hittills bara slöat med bloggläsning. Ska jobba ikväll. Känner mig extremt uttråkad nu efter att jag var hem förra helgen och min sambo blev kvar i Finland för 3 veckor framåt. Nu om någonsin har jag hemlängtan! Som tur jobbar jag hela julen så tiden kommer väl att gå ganska fort.'

Anyway, imorgon är D-day då jag ska springa 5 kilometer. Allt i ett. Blir spännande. Passande nog jobbar jag till 15:30 imorgon, så det går säkert bra eftersom jag får springa på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar