söndag 28 december 2014

Det går inte alltid som på Strömsö

Den här veckan har jag jobbat och ätit massa gott. När ska jag egentligen lära mig att inte baka en massa gott då jag är ensam och trycker i mig allt själv? Hehe.

Igår hade jag min kusin med familj på besök! Hans svärföräldrar bor här i stan så de har varit här och firat jul. Hade inte sett dem på flera år så det var väldigt trevligt. Vi drack glögg och åt pepparkakor och lussekatter och pratade. Så trevligt alltså, synd att man inte umgås oftare med sina släktingar, men så blir det ju lätt då man bor långt ifrån varandra.

Med magen full av lussekatter drog jag på mig löparkläderna och for ut med planen att springa 4 kilometer. Har nämligen lagt sikte på milen nu och börjat med ett nytt träningsprogram. Det gick relativt bra i 20 minuter, men sen fick jag stickningar from hell och var tvungen att börja gå, trots att jag segade och sprang trots stickningarna. Men till sist gav jag upp. Blev så himla arg. Kroppen var pigg, benen var pigga och andningen på topp. Men så kommer stickningarna och förstör allt. Prövade varva med att gå och springa, men de hängde envist med. Så 4 kilometer blev det, men inte löpning.

Alla pass kan inte gå perfekt. Så är det bara. Huvudsaken att man kommer sig ut och försöker sitt bästa. Sedan är det upp till dagsformen. Fick i alla fall njuta av underbara vyer och knarrande snö under mina Adizeros. Och det var underbart att duscha efteråt då man kom in efter en stund i kalla vintervädret. Slog på stort och peelade ansiktet och lade på en ansiktsmask också. Och så hade jag ju köpt mig en ny bodylotion som jag fick testa. Så ja, livet var nog ganska prima då faktiskt. Lägg till soffmys med Breaking bad och glögg och du har en perfekt lördagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar