måndag 24 mars 2014

Storhandlat

Sedan jag började träna mera regelbundet har jag märkt en ökad aptit. Försöker äta var 3:e timme. Äter som en häst, helt otroligt vilken energi som förbrukas via träning! Känns som att jag numera bor i matbutiken eftersom det hela tiden ska handlas mat. Igår var det storhandling på schemat och det här kom jag hem med:


Rostbiff, bacon, ägg, mozzarella, champinjoner, potatis, vårlök, grönkål, gurka, saltgurka, tomater, avocado, morötter, bananer, äpplen, blåbär, salta jordnötter, kvarg och creme fraiche.
Rostbiffen, som det var specialpris på, befinner sig just nu i ugnen, och jag ska snart slänga ihop en potatissallad! Tycker egentligen inte om att laga mat, så jag brukar satsa på att laga stora mängder åt gången så man inte behöver slava framför spisen varje dag. Sedan är det guld värt att ha några matlådor i frysen för de dagar då man blir akut hungrig efter träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar