lördag 22 mars 2014

Bakslag

Planen var att springa 15 km med gott sällskap idag. Efter 4 km var det finito, det gjorde för ont i skenbenen. Så jag gick. Blev inte 15 km, men 10.

Det gjorde ont redan när jag vaknade imorse, men nu ikväll är det bara värre. Eller egentligen har jag känt av allt sedan onsdagens intervallpass. Efter lite googlande tror jag nästan att jag åkt på benhinneinflammation. Speciellt på höger skenben har jag en punkt som ömmar mycket! Redan att ha tighta jeans gör för jävla ont när det trycker på...

Så nu blir det vila några dagar igen en gång. Siktar på att testa springa igen på onsdag, om benen känns okej tills dess. Och då kommer jag springa i mina gamla skor, bara för att utesluta att det är nya pjucksen som orsakar smärta.

Mina favoritskor so far, lätta och snabba:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar