fredag 21 mars 2014

How it all started

Första januari tjugohundrafjorton. Jag försöker överleva århudradets baksmälla som nyårsaftonen har orsakat. Loggar in på facebook och det ploppar upp en chattruta.

- sanTra! kuule.....vad vore livet utan utmaningar!? ska du med på helsinki city run 10.5?? jag anmäla mig igår ja
Nå kuule ho langt ere?
halvmaraton elikkä 21,5km
Ooooj tror it att ja hindar träna åpp min kondis ti he ork ju spring 5 km i dagsläget

Halvmaraton är nog det sista jag skulle ha kommit att tänka på just den dagen. Men ändå började jag fundera. Jag funderade på saken - i fem dagar.

- kuule ja ska anmäl me ti hcr no hahaaa
- Kuule Sandra, Fan va kul!!! vi måst böri lägg åpp na träningsprogram

Som det redan framgick orkade jag i januari springa fem fjuttiga kilometer i början av året. Men som sagt, vad vore livet utan utmaningar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar