söndag 23 mars 2014

Träningsboomen

Att träning och hälsa är the shit just nu har knappast någon missat? Här finns ett mycket bra inlägg om just den där saken.

Har under den senaste tiden märkt att jag på något vis ursäktar mig ibland när träning kommer på tal. Varje träning sliter jag som ett djur och pushar mig själv för att utvecklas som löpare, för att bli snabbare, uthålligare. Allt för att klara av målet, att springa en halvmara. Det är tidvis jobbigt, men ändå mycket roligt och givande. För det är helt fantastiskt vad kroppen klarar av.

Men det finns alltid de som springer längre och snabbare än mig. När jag själv är tusans nöjd att klara 5 km på 37,5 minuter finns det andra som tycker att den tiden är skrattretande. Så om löpning kommer på tal ursäktar man sig t.ex. med att jamen jag springer ju inte så snabbt... Precis som att någon skulle behöva bry sig egentligen? Hur långsamt eller snabbt jag springer har väl ingen annan något att göra med?

Boven i dramat heter facebook, instagram och bloggar. Där du hela tiden jämför dig med andras löptider och muskler. Bara för att slippa bli mer hjärntvättad har jag slutat följa sidor som heter nåt i stil med femalefitnessinspirationblablabla och hämtar min inspiration från träningsbloggar och tidningar istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar