lördag 22 mars 2014

Jag - en löpare?

Löpning har inte alltid varit min grej. Men för kanske 5 år sedan började jag springa. Hade inga mål med min löpning, ville bara hålla igång lite. Periodare vore kanske rätta ordet? Ibland var det kul att springa, ibland hatade jag det.

Nu har jag sprungit regelbundet, 3 gånger i veckan enligt ett program, sedan januari. Och det känns som att det har blivit en vana som jag faktiskt njuter av. Vad som gjort att jag lyckats hålla mig till mitt schema? Målet förståss. Att anmäla mig till en halvmara var ett bra beslut som krävt självdisciplin. Mycket enkel ekvation:

träning x3 i veckan i 11 veckor = orkar springa  21,1 km om 11 veckor.

Många gånger har jag förbannat mitt beslut när det känts jobbigt, många gånger har jag tänkt att det inte kommer att gå. 21,1 jävla kilometrar på max 3 timmar. Men ju fler pass man springer, desto mer börjar man tro på att det kommer gå. För det SKA gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar