söndag 5 oktober 2014

När ska man få bli frisk?

Haha, ironiskt nog skulle jag ut och springa i senaste inlägg för jag hade blivit frisk. Fick njuta av att vara frisk i cirka en vecka innan jag blev sjuk igen!

Har varit sykemeldt nu totalt 6 dagar, blev sjuk på torsdag förra veckan och var hemma 3 dagar från jobbet. Eftersom jag inte har jobbat 2 månader på mitt nya jobb än var jag tvungen att uppsöka läkare för man måste ha läkarintyg då.

Började med att hitta min hälsocentral och ringde dit. Men de kunde inte hjälpa mig eftersom jag inte är norsk medborgare än. Fick uppgifter vart jag skulle söka mig och ringde istället dit.

Fick en tid till privatläkarstationen och gick dit, trodde jag skulle dö innan jag var framme då det var 10-15 minuters promenad dit. Blev noggrannt undersökt av läkaren och det togs svalgprov och crp. Svalgprovet var negativt men jag hade crp på 64 så fick utskrivet en antibiotikakur, då jag innan detta var sjuk i 3 veckor.

Började käka antibiotika mot min akuta tonsillit som jag fick som diagnos. Halsen blev bara fulare och sjukare för varje dag och jag käkade seriöst 3 Burana och 3 Panadol om dagen för att ens kunna dricka eller äta. Var så sliten och hade feber, huvudvärk, täppt näsa, hosta, svindel och lock för örat. Sedan kom en ögoninflammation också som ett brev på posten.

När mina 3 dagars sjukskrivning gick ut var jag ledig en dag. Sedan fick jag ringa till läkaren igen och fick 3 dagar till. I helgen har jag varit ledig. Har fortfarande sjukt ont i halsen och lock för örat, men hostan är värst! Hostar mest på kvällen då man ska lägga sig, och vaknar många gånger av hostan på natten. Har sovit ca 4 timmar per natt nu i en veckas tid, så är ingen pigg människa precis.

Imorgon ska jag jobba kväll, och jag tänker nog ta mig till jobbet för jag klarar inte av att ligga hemma på soffan och vara sjuk!

Kommer verkligen att uppskatta min hälsa när jag blir frisk, för så här sjuk har jag aldrig förr varit i hela mitt liv.

Kommer också att bli norsk medborgare så fort jag kan, för min sjukdom har nu kostat mig 198,32 € och då har jag ändå inte räknat med alla jävla mediciner jag har proppat i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar