måndag 15 september 2014

Ledig helg

4 veckor har gått nu sedan flytten till Norge. Gillar! Har inte ångrat mig en sekund.
Jobbet börjar flyta på också, men i helgen har både jag och Sofia varit lediga.

Fredagen spenderade vi på fotbollsmatch. Vilken upplevelse alltså! Helt galna supporters där, vilket gjorde det ännu mer underhållande. Efteråt blev det en liten drink på en fancy bar.

På lördagen blev det shopping, eftersom vi fick lön i fredags. Herregud vilket utbud det finns här, så många bra affärer. Många samma kedjor som där hemma, men mycket mer att välja på. Det var också pridefestival så vi var och kikade på det också.
På kvällen for vi ut och dansade så svetten rann. Hade så ont i fötterna att vi var tvungna att gå hem i bara strumpfötterna och skrattade åt vårt elände. Köpte varsin burger och stupade i säng.
Igår var det en chilldag, hämtade wok och choklad och låg på soffan. På kvällen var jag och träffade en ny bekantskap och hade mycket trevligt.

Är ledig än idag och spenderar min dag på biblioteket än så länge. Ska ta en tur på byen också och nu är jag även så gott som frisk så tänkte ta mig en liten löptur ikväll.

Livet leker! Det händer alltid något i den här stan och det gillar jag. Korta avstånd till det mesta är det också eftersom vi bor så centralt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar