måndag 8 september 2014

Mitt norske liv

Bloggen har verkligen blivit nerprioriterad på siståne. Orsak: inget internet hemma.
Hemma?
Ja, hemma. Har nu bott lite över 3 veckor i Norge. Underbar stad och underbara människor. Vi har en helt fantastisk lägenhet mitt i stan och trivs så bra. Började jobba förra veckan och ett nytt jobb är väl sällan helt lätt. Speciellt inte i ett nytt land med ett annat språk.
Mina patienter är dock väldigt imponerade av att jag snakker så godt norsk och senast igår fick jag en komplimang för att jag snakker tröndersk (dialekten här). Tar det som ett bra betyg!

Har varit förkyld i 2 veckor, vet inte vad det här är för vidrigt virus som vi dragit på oss här. Börjar bli lite bättre men är verkligen inte frisk.
Tack gode gud för den finska sisu som tydligen finns i mig också! En hade ju kunnat sjukskriva sig men vem gör nu det första veckan på jobb? Bit ihop och kämpa på. Vad jag gör på fritiden? Är däckad. Men man kom väl hit för jobb och cash.

Imorgon är jag ledig. Gleder meg. Det här blogginlägget blev ett kortfattat virrvarr av det som snurrar i skallen efter jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar