onsdag 6 augusti 2014

Löpning i värmen

Har den senaste veckan legat ganska lågt på träningsfronten. Dels pga värmen och att jag har flyttat. Men i lördags hängde jag på när en kompis skulle springa 10 km. Hur smart när man själv inte sprungit sedan början av juni. Orkade riktigt bra de 6 första km, sedan fick jag börja gå lite emellan. När jag hade 3 km hem pajade mitt knä och det var omöjligt att springa. Men gud vilken skön känsla att springa. Och någon benhinneinflammation kände jag inte av, så det är nog dags att smyga igång löpträningen i höst!


I måndags blev det en promenad på 3,6 km med en annan kompis, skönt men svettigt! På dagens program har jag ett litet hemmaträningspass för jag börjar känna mig rastlös av att inte ha tränat lika mycket som jag är van vid. Men någon dag nu i veckan ska jag också ta mig till gymmet och svettas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar