fredag 1 augusti 2014

Hur mycket saker behöver en människa, egentligen?

Här råder flyttkaos. I onsdags lämnade jag min kära lya som jag bott i de senaste åren för att crasha tillfälligt hemma i 2 veckors tid. De senaste dagarna har således gått i packandets och städandets tecken.

Innan jag började med flyttandet trodde jag att jag kanske inte har sådär jättemycket grejer. När jag höll på och packade ner mitt liv i flyttlådor kunde jag konstatera att så var det icke! Herregud. Trodde aldrig att lägenheten skulle bli tom. Skåpbilen blev proppfull med möbler och lådor och det skulle inte ha funnits rum för någonting mera i den.

Att sedan försöka få rum för alla lådor som ska stå och vänta ouppackade, mina möbler, kläder, böcker osv var (ÄR) verkligen en utmaning. Frustrationen eskalerade igår, men det håller på och blir bättre. Fick bort lite möbler, saker och kläder igår. Påbörjade också en nödvändig rensning av ALLT igår. Saldot hittills är en gigantisk Ikeakasse med kläder som inte används alls och inte heller är tillräckligt bra i skick för att ges bort till välgörenhet. Även fått iväg saker som inte används både till soptippen och välgörenhet.

En hel massa kläder som man pantat på men inte har användning för alltså. Håller för tillfället på och tvättar massa kläder som ska skänkas bort alternativt säljas på loppis. Även där ett himla överflöd av kläder...

Tanken som slagit mig många gånger under dessa dagar: det finns folk som inte ens har ett hem = inga saker alls, och här angstar man då man inte får rum för allt. Vidrigt är det.

Prylbantning är det som gäller nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar