söndag 22 februari 2015

Hur går det egentligen?

Har nu haft paus från löpningen några veckor. Förra veckans lördag var jag och sambon ute på powerwalk med lite löpning, totalt 35 minuter. Kände då av mina benhinnor trots att jag har vilat. Idag var jag ute och tänkte försöka springa i 20 minuter. Men efter 10 minuter började benhinnorna kännas av och jag fick snällt börja gå.

Blir så frustrerad! Men tänker försöka springa bara lite nu. För det jag kände av idag gick om så fort jag började gå. Så om man bara tar det lite lugnt så kanske det går?

Annars har jag bara dansat lindy hop två gånger i veckan, och det är tusans bra träning det också. Men inte tror jag dansen hjälper mig att klara en halvmara, tyvärr. Ska skaffa gymkort nästa vecka, måste komma igång med nån alternativträning fort som fan nu. Och så ska jag sluta snusa imorgon, så då måste jag börja träna mera så jag inte går upp allt för mycket i vikt!

90 dagar kvar till halvmaran, jag är långt ifrån redo. Får nog lite ångest vid tanken på att springa 21,1 km. Hade lite bättre förutsättningar ifjol för då var jag i bra form, till skillnad från nu. Usch, nästa vecka tar vi nya tag. Ingen snus, inget godis och bara nyttig mat. Och mycket träning. Blir bra he!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar