onsdag 25 februari 2015

2 pass utan smärta i benhinnorna

Klockan är 10 på morgonen, och jag har redan tränat, duschat och ätit frukost. Sitter som bäst i mjukisbyxorna och läser bloggar.

Vaknade kl. 7 imorse och drack ett glas vatten före jag drog på löparoutfiten och drog ut på morgonlöpning. Skönt! Efter 20 minuter började det dock smärta på utsidan av vänster knä. Så blev tvungen att gå emellanåt. Var ute i 40 minuter totalt. Satt bra med dusch, frukost och kaffe efteråt!

Igår sprang jag också. Var ledig, och trött så jag slappade ganska länge på soffan efter frukosten innan jag orkade ta mig ut. Det var så skönt väder, +6 grader och solsken, lite vind. Sprang i 28 minuter utan någon som helst känning av benhinnorna. YEAH! Var ute totalt 45 minuter. Så himla bra.

Är så glad att benhinnorna inte bråkar nu. Har sprungit med kompressionsstrumpor, så jag tror att det kan vara därför? Och så har jag värmt upp 10 minuter istället för 5. Kanske kombinationen är det som gör att jag klarat av att springa utan att få ont?

I måndags åt jag lite choklad, oops. Men annars har jag ätit bra, och idag är tredje dagen utan snus! Det går hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar