tisdag 6 januari 2015

Att träna under en detox

Igår började jag och roomien med detox. Nytt år som ska kickas igång på ett hälsosamt sätt. Jag kör en vegetarisk detox, försöker undvika animaliska produkter. Dricker många smoothies, men äter också varma grönsakssoppor och massa grönsaker. Dricker kopiösa mängder vatten och detoxte.

Igår gick det riktigt bra, var pigg och kände mig som vanligt. Hade lite huvudvärk, men inte så att det gjorde så mycket. Jobbade kväll, så det blev sent innan jag fick tag i sömnen. Vaknade en gång i timmen och var långt ifrån utvilad då alarmet ringde imorse. Mådde helt okej fram till lunchtid, då kom huvudvärken. Nästan som migrän! Usch. Kom hem, åt lite och drack te och vatten. Hade veckans första löppass på schemat idag och velade fram och tillbaka om jag skulle orka eller inte. Men jag valde att testa.

Joggade suuuperlångsamt i 10 minuter, då hade jag så ont i huvudet och var utpumpad på energi så jag var tvungen att gå resten. Var nu ute i 30 minuter. Kom hem, duschade och åt linssoppa. Skypade med en kompis, och nu är det lite bättre i huvudet, men inte helt bra. Har verkligen mått pyton idag alltså! Hoppas det blir bättre imorgon, men jag vet ju att man oftast mår som sämst 2-4 dagen under en detox.

Ska käka lite mera linssoppa nu och så blir det en grön smoothie innan läggdags. Ska lägga mig tidigt ikväll så jag får en god sömn inatt. Så kanske det går bra att jobba ännu imorgon. På torsdag är jag ledig, och efter det ska jag väl må bra igen. Får se hur det blir med löpningen den här veckan, blir nog att ta det enligt ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar