söndag 4 januari 2015

Att springa i snöyra

Veckans tredje och sista löppass avverkades för en stund sedan i snöyra! Då jag kom ut snöade det bara lite, men snart hade jag snön piskandes i ansiktet och svordomarna var många inombords. För det är inte normalt att gå och svära för sig själv så folk hör det.
Men då jag bytte riktning efter en stund gick det bättre! Var verkligen ett tungt pass idag, för 10 cm nysnö och nollgradigt väder är nog en liten challenge. Pulsen var hög och lungorna nära att sprängas där jag långsamt joggade fram i snigelfart.

Tror aldrig jag varit lyckligare över att komma innanför dörren. Med genomvått hår och våta kläder plankade jag en minut och trodde jag skulle dö innan jag hoppade i duschen. Men känslan nu, oslagbar! Istället för att sitta inne och gnälla över vädret trotsade jag det och tog mig ut i löpspåret. Så nöjd! No excuses ;)

Och ja, idag blev det 5 minuter uppvärmning, 23 minuter löpning och 7 minuter nedvarvning. Vackert så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar