söndag 25 januari 2015

Äntligen genomfört vecka 2 på milprogrammet

Igår hade jag bjudit in till middag hos mig. Pepparbiff, ugnsgrönsaker och en röra på soltorkade tomater och fetaost. Rödvin och chokladfondant med glass och hallonsås. Blev mycket lyckat och mätta blev vi. 10 points till mig!

Höll dock på att bli stressigt eftersom jag, 2 timmar innan middagsgästen min skulle anlända, drog ut på veckans sista träningspass. 5 minuter uppvärmning, 20 minuter löpning och 2 minuter nedvarvning. Var så skönt, men tungt! Har kommit igång igen känner jag, och det känns ju bara så himla bra. Älskar ju att springa utomhus! Fattar inte hur jag orkade springa på löpband förra vintern. Så skönt med frisk luft och att se omgivningen runt sig.

Längtar efter att börja springa långpass här. Få utforska fina löpspår, för de finns nog här. Men nu just springer jag så korta rundor att det blir de samma spåren hela tiden.

Har börjat sukta efter nya löpardojor igen, har ju snart sprungit 1 år i mina Boston. Är sugen på ett par med boost, och dessa lockar mest just nu:


Idag är det en slö dag som spenderas i soffan med gitarr och glass, dåliga klipp på youtube och skrattattacker och fjantande med roomien. Söndag i ett nötskal. Imorgon blir det en ledig dag igen, och då ska jag både springa och dansa lindy hop, perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar