måndag 12 maj 2014

Post-race feelings

2 dagar sen jag genomförde mitt första halvmarathon. Har fortfarande sån fiilis av att ha bevisat för mig själv att ingenting är omöjligt!

Gårdagen spenderades som sagt i soffan medan jag avverkade många många avsnitt av How I met your mother. Sov 11 timmar inatt! Sömnkontot var lite på minus efter vår helg i Helsingfors, men nu borde man ha tagit igen den förlorade sömnen.
När jag vaknade imorse kändes benen ganska okej, tills jag skulle upp ur sängen :D

Har alltså en grym träningsvärk ännu idag. Tigerbalsam och stödstrumpor är det som gäller idag! Går lite konstigt än idag, men det värsta är att sätta sig ner eller att stiga upp. Ajajaj!

Kan dock inte sluta fascineras av att min benhinneinflammation inte känns av alls! Det som hindrat mig från löpning i en månads tid är som bortblåst efter 21,1 kilometer, hur sjukt är inte det?

Om ni inte kommer ihåg så fick jag ju höra detta hos läkaren:

- Inte springer du något halvmarathon i maj inte!



Nu blir det vila denna vecka tills mina ben är okej igen. Sen blir det alternativ träning i form av simning, pilates och styrketräning bara för att lyda doctors' order. Vill ju inte riskera att förstöra benet bara för att det känns bra nu. Men om 3 veckor får jag börja cykla, och gud så jag ska njuta av att svettas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar